Ultimátní zdroj informací ze světa SCARS ON BROADWAY! - projektu kytaristy a hlavního mozku System Of A Down - Darona Malakiana - a bubeníka SOAD Johna Dolmayana.

sobota 30. srpna 2008

Daron o jednotlivých skladbách

Tak tohle je podle mě obzvlášť cenný materiál - Daron se vyjadřuje postupně ke každé skladbě na desce, což u něj nikdy nebylo jen tak.

Překládal jsem z odposlechu a tím pádem nijak neupravené Daronovy řeči, takže to může působit malinko zmatenější než obvykle. Ale snaha byla:)

Originál si můžete stáhnout na soadfans, nebo poslechnout přímo na netu. V tomhle případě můžu jen doporučit. (zveřejněno 2. týden v srpnu '08, zdroj: oficiální web)


01. Serious

Je to prostě o každém, kdo se bere moc vážně. Jo... a odstartoval jsem tím desku, protože tomu nechybí drive a obsahuje to spoustu přísad podobných se zbytkem alba... a má v sobě svůj vlastní postoj. Jo, a má to taky hodně energie, takže vypadalo jako dobrý nápad dát to tam jako otvírák.

02. Funny

Pořád se snažím přijít na to, o čem ve skutečnosti ta píseň je. Prostě.... mám v hlavě spoustu obrazů, a když skládám hudbu nebo píšu texty, tak ty obrazy někdy tak nějak vyjdou ven v podobě slov, a Funny je zrovna jedním z těch případů. Je to vlastně jedna z mých nejoblíbenějších skladeb na celé desce, miluju hrát ji naživo a nemyslím, že bych kdy napsal podobnou píseň. Má svůj vlastní charakter, který podle mě stojí mimo všechny ostatní.

03. Exploding/ Reloading

Mám rád to, čím jsem krmený, a chci toho víc... a je to..... to, co požadujeme jako konzumenti, o co žádáme jako televizní diváci a podobně, to co nakupujeme a.... Co nakupujeme, tím se sami stáváme, takže... chceme sledovat ponížení, sebevraždu, genocídu, mixovanou s Ježíšem a se supermodely, mixovanou s.... Je to prostě to, čeho produkty se stáváme, a je to cyklus, který Exploding/ Reloading tak nějak vysvětluje. Takže když zpívám 'Mám rád sebevraždu, mixovanou s Ježíšem' je to skoro jako 'Jsem dítě, co chce po mámě, aby mi dala víc sebevražd a víc genocidy...'.

04. Stoner-Hate

Když jsem tu skladbu napsal, byl jsem skoro v transu, a ten stav tak nějak ovlivnil co z něj vyšlo. Měl jsem pocit, že to pasuje k písni... a je to to, co jsem chtěl zpívat... To je první věc, která se mi vybaví a u toho jsem taky zatím skončil. Ve skutečnosti texty nepíšu - to je další způsob pochopení toho, jak dosahuji slov. Nesedím na zadku a nenapíšu Super-cala-fra-jalistic-expi..., tohle nedělám. Mám jen svůj nástroj a s ním jsem trochu jako vymítač, a slova mnou tak nějak proplouvají -já sám někdy nerozumím tomu co říkám- ale prostě to mnou prolétá.... a s každou písní je to takhle, ale... takhle nějak přijdu s veršem, který sedne k té náladě. Ta píseň Stoner-Hate je o mém imaginárním gangu nasraných výhulů, a mimochodem myslím, že je to nejsystémovitější track na celém albu.

05. Insane

Nic co dělám, není při plném vědomí. Cokoli, co dělám vědomě, stojí za prd. [smích] Je to materiál, co vychází podvědomě a ve výsledku se stává dobrým. A.... na Insane jsem velmi hrdý, protože je to další píseň, která.... kam si myslím, že jsem se svým skládáním ještě nikdy nezašel. Chtěl jsem, ale nikdy jsem tam ve skutečnosti ještě nebyl, je to prostě.... náladová, rocková píseň. Jsem velkým fandou gotické hudby, jsem fandou brzké tvorby Davida Bowie a Roxy Music, takže je tady temná příchuť, kterou mám v oblibě, a která myslím vychází na povrch v mých skladbách. Insane mám rád, protože je opravdu přímočará, jednoduchá, ale má v sobě těžký emocionální prvek.

06. World Long Gone

Nejsem si jistý, že jsem to já... chlápek, co přináší naději. [smích] Nejsem si jistý, že jsem chlápek co říká 'Ach ano, tohle všechno se děje a já mám pro vás odpovědi.' Jsem spíš jako chlápek-komentátor. Tohle je to, co kolem sebe vidím, tohle je svět, který cítím kolem sebe. Cítím především, ne nutně vidím. Nemusím něco vidět, abych to mohl cítit. Mohl jsem cítit bolest rodiny, která je celý svět daleko ode mě a která je zrovna uprostřed války. Mohl jsem to cítit, nepotřebuju to vidět. Takže, nejsem si jistý..... Doufám, že je naděje, ale prostě si nejsem jistý, že jsem ten chlápek, který má onu zprávu přinést.

07. Kill Each Other/ Live Forever

Ta píseň, to 'Nechceme uvěřit, že se svět může hýbat dál, nechceme uvěřit...' - protože... Jsem tady, žiju, a poslouchám, a venku jsou lidé..... každé významné náboženství tvrdí, že tohle je konec světa. A já s tím nesouhlasím, protože si myslím, že konec světa je konec planety, ne nutně konec člověka. A my jako lidské bytosti bychom rádi uvěřili, že až skončíme my, skončí všechno, ale tak to nechodí. Tak se jen snažím lidi upozornit, že když ať už se navzájem pozabíjíme, nebo budeme žít navěky, že na tom nezáleží... protože svět se bude točit pořád dál a Slunce bude pořád svítit. A my nejsme tak důležití, v celkovém běhu věcí.

08. Babylon

Babylon byl Irák. Ta píseň je pro mě osobní, napsal jsem jí v době, kdy šla Amerika do Iráku. A je to pro mě osobní, protože v Iráku žije velká část mojí rodiny. Takže to pro mě bylo dost těžký, když do Iráku vjížděly tanky a já věděl, že tam mám rodinu. Takže jsem tak nějak napsal tu píseň. Je to hodně zoufalá píseň... 'Udělal bych cokoli, abych vám (ti) zachránil život' typ písně. Text 'Mám rád to, jak jsme v létě spali na střechách' vlastně odráží fakt, že když je na Středních východě v létě velké vedro, tak lidé spí na střechách. A když jsem ve čtrnácti navštívil svoji rodinu v Iráku, přesně tohle jsme udělali - vylezli a spali na střeše. Tuhle vzpomínku z té doby mám v hlavě, takže jsem to přidal do textu... je to osobní píseň.

09. Chemicals

Je to další píseň, kterou jsem složil na klávesách, a... měl jsem aranžmá a prostě jsem vzal mikrák a první věc, která mi vlezla do hlavy, byl ten text... a znovu to byla divná, mimotělní zkušenost, kdy ze mě slova jen tak vycházejí a já si nejsem ani jistý, co tím myslím, co nebo proč říkám, ale tak nějak se to hodí k téhle skladbě. Chtěl jsem, aby v těch vokálech bylo hodně stylu, aby tam byl dojem je-mi-to-u-prdele, a myslím a doufám, že to vyšlo. [smích] Jsem velký fanda.... ehm... hodně lidí neuvádí GG Allina jako inspiraci v textech, ale já jo. [smích]

10. Enemy

Mám na mysli lidstvo v širším smyslu než jen politickém... Myslím, že politici hrají roli v našich životech a ve světě, ale.... Nesoustředím se jen na politiky. Myslím, že ve vzduchu je cítit pocit marnosti, a trochu z ní sám cítím... myslím, že to vychází na povrch v mých textech... Sám jsem frustrovaný, když se lidé stanou tak radikální v jedné myšlence, jako je náboženství, nebo.... když se stanou politicky motivovanými vyloženě jedním směrem... a je to trochu jako když už na názorech ostatních nezáleží a ve stylu, 'pro tohle jsem se narodil', a... 'tohle je to, co mě naučili rodiče a já se z toho už nevyhrabu'... to tě trochu frustruje. Prostě si myslím, že společnost je plná protikladů... a ty mě znechucují. Nejsem pro ani proti, je to jen na co se dívám.... Rozjeli show s názvem To Catch A Predator nebo co, a to je na co koukáme - tyhle šílený pořady, kde vidíš věci jako je zneužívání... a tyhle posraný věci, co ti ani normálně nejdou do hlavy, dokud ti je tam kurva nenacpou. A je to plný protikladů, protože mají jednu show, která je v tam tom stylu, která ti ukazuje 'tohle ti lidé dělají a není to jako ve společnosti' a pak jdeš po ulici a holka, co dělá zasranej inzerát na sex, je teprve čtrnácti nebo patnáctiletá. Takže ti prodávají tyhle mladý holky, sexualizují tyhle děcka, a pak nasadí zase další takovou show... A další protiklady ve společnosti, jako -můžeš pít pivo, ale nemůžeš hulit trávu. A tyhle věci mě frustrují, a snažím se najít v nich smysl, ale nejde to. A když se v tom snažím najít smysl a nejde to, vychází to spolu s frustrací na povrch právě v mých textech.

11. Universe

Ta píseň je opět o nás... věříme, že tam venku je bůh a ten bůh si myslí, že jsme výjimeční. Nevidíme to v rámci vesmíru, ale jako nebe a peklo. Když se zamyslíš nad náboženstvím a tím, jak většina lidí vidí život a smrt... Ale realita je taková, že jsme jen zrnko prachu, uvnitř zrnka prachu, který je uvnitř dalšího zrnka prachu. Když se podíváš na ten velký, obrovský vesmír tam venku, jsme tam malinkatý a tak nepodstatný, když se na to takhle podíváš. [smích] Je to prostě o tolik větší než jsme my. A jsme jen jednou z těch částic, planet, nebo jak tomu chceš říkat, která létá vesmírem. A nakonec jednoho přijde kometa a smete nás pryč, nebo astroid nebo cokoli, přijde a smete nás pryč, a ve velkém chodu věcí to nebude až zase takový rozdíl.

12. 3005

Nedávám do skládání až zase tolik myšlení, ale poté, co jsem to napsal, jsem o tom začal přemýšlet... a pohled, kterým to vidím, je sarkastický. 'Pojďme zatleskat pro prezidenta, Ježiše, Charlieho Mansona, Mickeyho Mouse, kohokoli...' je to jako 'pojďme si dát aplaus, zatleskejme naší historii' - zase jednou rýpání do společnosti a lidí, co prošli historií... Mohl bych jich jmenovat mnohem víc, ale ta skladba by pak byla moc dlouhá. [smích] Ve skutečnosti ta píseň vžešla z obrazu v mé hlavě.... byl jsem to já, skoro jako pozorovatel z jiné planety, sledoval jsem svět umírat. A já mu nepomáhal, ve skutečnosti jsem na něj střílel... 'Budu tam, střílet na váš svět, pozorovat všechny znovuzrozený feťáky, jak ztrácejí půdu pod nohama'. Je to prostě obrázek, co jsem měl v hlavě... mne, jak střílím na Zemi z něčeho jako je vesmírná loď, v roce 3005. Tak jsem o tom složil píseň.

13. Cute Machines

No, my se měníme v roztomilý mašiny. Všechno, na čem v našich životech závisíme, jsou inteligentní přístroje, jako jsou malý telefony, počítače a... technologie. Myslím, že je to píseň o technologii a o tom, jak jak jsem součástí... Jedna věc, kterou bych rád zdůraznil a vyjasnil, je to, že když tohle zpívám, nejsem pro ani proti ničemu z toho. Jsem toho součástí. Vážně nechci vypadat, jako že lidem říkám co mají dělat. Protože od nich nejsem odlišný. [smích] Jsem součástí masy... jsou tady roztomilý přístroje, který miluju... věci, na kterých jsem závislý, jako moje BlackBerry, můj XBox, můj CD přehrávač, můj iPod, můj..... prostě věci, který nejsou součástí mého zvířecího já, ale jako lidská bytost jsem se na ně stal dost odkázaný. Můžu bez nich přežít? Ano. Ale tak nějak nemůžu, v tomhle bodě. Což je frustrující. Takže v téhle písni jsem toho součástí. Nemůžu lidem říkat co mají dělat a podobně, protože jsem součástí masy, jsem stejně popletený jako všichni ostatní.

14. Whoring Streets

Mám v hlavě spoustu obrazů spojených s touhle písní. Opět to je o společnosti, o tom jací jsme, jak moc jsme zaměření na peníze... Do určitého stupně jsme všichni děvky. Všichni děláme něco pro peníze, v určitém bodě našeho života. Něco, co dělat nechceme. [smích] Víš, jak to myslím? I když je to na té nejnižší úrovni... (...) A jak dlouho s tímhle způsobem myšlení přežijeme... A jak dlouho tady vůbec bude existovat upřímná forma umění, s tímhle způsobem chování... Všechno teď řídí korporace, a když chceš svoje umění dostat ven, nemáš na výběr než to udělat s jejich pomocí, nebo o tobě pomalu nikdo ani neuslyší. A oni získali takovou moc... na všechno od jídla po umění. Já nevím, rád bych venku viděl víc upřímnosti, víc věcí motivovaných něčím jiným.... Nechci se dívat na zprávy, který jsou motivovaný společností, která řídí onen televizní kanál. Chci se dívat na zprávy, který jsou opravdový. [smích] A podobně... Nechci poslouchat kapelu, která -i když jsem v tý situaci - velký label, velký peníze- Chci poslouchat kapelu, která je dobrá na vlastní pěst, víš co mám na mysli.... jednodušší způsob, jak dělat věci. Je to čím dál víc o korporacích, a Whoring Streets má v sobě takový pocit, ten obraz co je v mojí hlavě - věci jsou prostě čím dál strojovější.

15. They Say

Myslím, že je stylový zakončit album s They Say. Má v sobě hodně energie a to se mi líbí, tak chci uzavřít zrovna tuhle desku. A co se týká textu.... když posloucháš celý album, je toho v něm hodně o frustraci, lidstvu a podobně. They Say má to samý, ale hlavní linie říká, 'pojďme poslat svět do prdele, se všemi jeho trendy' Je to skoro jako, 'jestliže to jde z kopce, nech to jít', skoro jako, 'pojď pařit zatímco to jde z kopce' nebo něco takovýho. 'Pojďme poslat svět do prdele, všechno to spěje ke konci' - je to skoro jako pokrčení ramen se slovy 'no dobře'. A tak nějak to završuje myšlenku, která se prolínala zbytkem desky, ve stylu zbytku desky.

Žádné komentáře: