Ultimátní zdroj informací ze světa SCARS ON BROADWAY! - projektu kytaristy a hlavního mozku System Of A Down - Darona Malakiana - a bubeníka SOAD Johna Dolmayana.

neděle 14. září 2008

Interview s Daronem na RockFreaks.net

(zveřejněno: 13.9.08, originál, komplet překlad)

V úvodu si autor článku stěžuje, že s Daronem moc nepořídil a dostal z něj jen dost jednoduchý odpovědi. Podařilo se mu totiž otrávit si ho na tématu SOAD a to je základní chyba:)

Nejdřív ze všeho, díky za tohle interview! Kdybys mohl začít představením sebe čtenářům...

Žádný problém chlape, jsem Daron Malakian [v interview je ale napsáno Malakien...] ze Scars On Broadway.

Tak teď přímo ke kapele - jak jsi zvolil její jméno? Protože pro mě Scars On Broadway naznačuje nějakou spojitost s politikou...

Co to jméno znamená je ve skutečnosti úplně odlišný od toho, jak jsem na něj přišel - díky těm světelným sloupům na Broadway Street v L.A. Byly na nich takový ty malý věci, podobný svastikám, tak nějak do těch sloupů vrytý. Bavil jsem se s bratrancem a říkám, 'hej, už jsi viděl ty svastiky na Broadwayi?' a když jsem se nad tím zamyslel... Scars On Broadway mi tam hned naskočilo. A v tý době jsem se díval po názvu kapely, takže se to s tím dalo dohromady. Říkal jsem si, 'hej, to je docela v pohodě jméno pro kapelu'. A pro mě to symbolizuje, že celý svět je jedno velký pódium a my všichni jsme na něm šrámy.

Takže, hodně lidí říká, že zníte dost jako SOAD. Co si o tom myslíš? [debilní otázka č.1]

Myslím, že je to zvuk, který vzešel ze SOAD. Nemyslím si, že zníme.... Mám na mysli... Jsem hlavním skladatelem SOAD, takže cokoli napíšu s tím bude mít nějakou spojitost. Není to nic, co by mi dělalo starost, já sám jsem lidem řekl, že Scars jsou evolucí SOAD, takže není žádný překvapení, že to tak může nějakým způsobem znít... že to můžeš trochu porovnat.

Jsem si jistý, že jsi slyšel taky sólové album Serje Tankiana. [debilní otázka č.2 - debilně položená]

Ne, fakt ne!

Vážně? Dobře, jen proto, že to dostalo podobné komentáře - že to znělo podobně jako SOAD. Když se vezme v úvahu, že ty obě desky nejsou až tak moc vzdálené od SOAD, lidé se ptají, proč jste prostě nenahráli další album SOAD a nezkombinovali své nápady do jednoho? [debilní otázka č.3 - navíc debilně položená]

Protože SOAD tvoří čtyři osoby a jestliže jedna z nich nechce dělat SOAD, pak to nemůžeš dělat.

Dobrá. Je mezi vámi nějaký druh rivality? Mezi vámi členy, mezi novými kapelami.... [debilní otázka č.4 - vrchol]

Ne, nechci dostávat otázky tohohle typu. Chci se bavit o Scars. Nechci řešit telenovely a podobný sračky kolem SOAD.

[následně už naštěstí autor interview usoudil, že další otázky na SOAD už radši vynechá a dokonce si sám vyvodil závěr, že se asi nedají dohromady nikdy v blízké době]

OK jasná věc. Tvoje texty byly vždycky považovány za výtečné a vyzývavé. Jak s nimi přicházíš?

Ony přichází ke mne a já je zpívám. Je to skoro jako když skládám píseň, je pro mě přirozený zpívat při hře na kytaru, tak nějak to všechno vychází stejným způsobem. Takže ve skutečnosti ty texty nepíšu, ale nechávám je ze mě vyplynout.

Na desce jsi dal dohromady všechny nástroje kromě bicích. Bylo by tedy fér říct, že tohle je ve skutečnosti tvoje kapela a John ti jen asistuje, nebo je to ve stejné míře projekt vás obou?

Ne, taky si myslím, že je to i kapela těch, co s náma hrají naživo. Je to jedno velký.... každý dělá něco pro to, aby Scars šlapali. Způsob, jakým jsem napsal tohle album, fakt není tak odlišný od SOAD. Takže to necítím jako svoji kapelu, stejně jako jsem za ní nutně nepovažoval SOAD. Ale písně samotný a proces jejich skládání, to bylo vždycky něco, co jsem cítil za své. Ale ne nutně ta kapela, ale ty písně.

Jaké jsou tvoje cíle se Scars? Protože SOAD, pro příklad, byla docela politicky zaměřená kapela.

Víš co, my fakt do SOAD nešli s nějakými cíly, vážně, všechno se tak nějak stalo. A my vedeme Scars podobným směrem. Nebyl tady žádný orpavdový motiv, nebo nic jako 'řekneme tohle a uděláme támhleto', i v případě SOAD, je to něco jako jít spolu s proudem událostí, zpívat o věcech, ve který věříme... a ne se zaseknout na jedný záležitosti, víš co mám na mysli? Jsou věci, který jsou s kapelou spojeny, který se točí kolem politiky, ale stejně tak jsou to osobní záležitosti, s písněmi, které se určitým způsobem proplétají s tím, co se děje ve světě, a se mnou jako osobou v tom světě. Prostě se to někdy proplétá dohromady v textech.

Kde bys řekl, že vidíš Scars za pět let od teď?

No doufejme, že na našem druhém nebo třetím albu. Jak se hýbu kupředu, nemůžu dost dobře odpovědět. Doufám s touhle kapelou v úspěch.

Máte nějaké plány, možná nějaké evropské festivaly během příštího léta?

V pár jich doufáme. Plán je jen koncertovat na podporu naší desky a objevit se před co největším množstvím fanoušků. Myslím, že jakmile uvidí jednou kapelu naživo, cítí se pak více jako součástí toho.

Když už jsme u živých vystoupení, co bys řekl že je pro tebe ideální Scars show? Co se k tomu musí stát?

Každý na pódiu v sobě musí mít dobrou energii, aby se přelévala i do ostatních. Pro opravdu skvělou show je to obvykle... Všech pět lidí je na stejný vlnový délce a ty to z toho můžeš přímo cítit.

Teď ve skutečnosti hraješ na docela o dost menších místech než by tomu bylo se SOAD. Jaký je to pro tebe jako interpreta rozdíl, jaké z těch show preferuješ - menší nebo větší?

Každý koncert je pro mě koncert. Ať už je to větší nebo menší, můj přístup se nikdy nemění. [smích] Vylezu tam, budu hrát svoje písničky a zpívat. Je to vlastně někdy dobrý pocit, hrát na menších místech, kde je každý tak blízko, ty nejsi od publika tak daleko a podobně.

Vaše album trvá 45 minut, takže bych tipoval, že z něj asi nebudete hrát každou píseň...

Ve skutečnosti tomu tak je.

Vážně? Hrajete něco navíc, třeba předělávky nebo tak něco?

Hrajeme instrumentálku s názvem "Scars On Broadway"... Pár dalších věcí tak různě, nic z toho nechci dát pryč. Děláme takový malý cover, ale ne celou skladbu - je to spíš jako mezihra. Máme pár zajímavých věciček, co nejsou na desce.

Mám ještě jeden dotaz, který se vztahuje k Dánsku... byl jsi tady už předtím, co si o Dánsku myslíš?

Kodaň je krásný město. Byl jsem většinu včerejšího dne na pokoji, takže jsem se ven moc nedostal. Jen jsem tak trochu viděl náměstí, to velký v centru. Bylo to fakt pěkný, minulou noc pršelo a bylo hezký slyšet ten déšť venku... Měl jsem v Dánsku hodně odpočinkový a uvolňující večer.

To je dobře. Takže hodně štěstí s dnešní show. Něco, co bys rád vzkázal fanouškům?

Díky. Prostě si to užijte, bavte se a mějte se na tom vystoupení dobře... hádám, že se uvidíme na pódiu.

3 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Oh jesus, ten novinář byl asi fakt idiot... Nebo o SOAD, Scars a Serjovi nic netuší a dostal jen za úkol udělat rozhovor s nějakým Daronem. Protože, kdyby o něch něco věděl, tak by věděl, že je zbytečný se ptát na otázky ohledně SOAD, to snad už pochopil každý...

Ondra Novotný řekl(a)...

jj, ale kdyby se zeptal jen na jednu tak je to ještě v klidu... ale ne - prostě demence

Anonymní řekl(a)...

Přesně tak, chápu...že to je prostě téma, které lidi zajímá. Tak kdyby to jen tak naťukl... proč by to dělal,že.