Ultimátní zdroj informací ze světa SCARS ON BROADWAY! - projektu kytaristy a hlavního mozku System Of A Down - Darona Malakiana - a bubeníka SOAD Johna Dolmayana.

pátek 26. září 2008

Výběr z letních interview, část 1.

Jak víte v červenci a srpnu jsem byl převážně mimo, takže jsem se rozhodl kompletně projet rozhovory za tu dobu a vybrat z nich to zajímavé (což je hlavně to, co se neopakuje).

thegauntlet.com (1.7.): Jaké bylo hrát před několika měsíci ve Whisky? Domácí publikum, nehráli jste na malém pódiu přes 10 let.

John: To bylo naše první vystoupení a bylo úžasný. Ve Whisky a Roxy se pro nás nachází hodně historie. The Roxy byl první klub, ve kterém jsem hrál na Sunset Strip a Whisky zase první kdy jsem hrál se SOAD. Je tam cítit spoustu historie. Atmosféra v těch klubech obecně je výborná. Je super hrát ve velkých halách, jak je tam tak velká energie. Je to těžký vysvětlit, ale kdybych měl možnost, zamluvil bych na každý turné pár show v malých klubech.

thegauntlet.com: Proč vám chlapi tak trvalo dát dohromady první show? Je tomu už pár let, co byly položeny základy téhle kapely.

John: Chtěli jsme mít jistotu, že budeme mít tu správnou sestavu. Čekali jsme speciálně kvůli tomu. Jakmile jsme toho dosáhli, hráli jsme. Nechtěli jsme lidi zmást. Chtěli jsme solidní sestavu pro začátek budování historie kapely. Vyměňování členů kapely je tak trochu laciný.

thegauntlet.com: Je to tvoje a Daronova kepela?

John: Právě teď tak nějak jo. Ale jak půjde čas a tyhle týpci budou přispívat svým dílem, hybnost se změní, budou mít víc zodpovědnosti a budou z nich plnohodnotný členové kapely jako tomu bylo u SOAD.

thegauntlet.com: Máš už nějaký oblíbený písně?

John: Moje oblíbená je "Babylon", hlavně protože to byla první, kterou jsem se naučil. Obsahuje taky jednu z nejkomplexnějších struktur, co jsem viděl. Nic se neopakuje, žádný refrén. To se mi líbí.

lasvegasweekly.com (24.7.): Jak jsi se dal dohromady s vegaským veteránem, muzikantem Franky Perezem a jak jsi ho dostal do sestavy vaší kapely?

John: Když jsme se asi před rokem koukali po lidech do kapely, Frankyho jméno vyšlo na povrch. Nikdy předtím jsem ho nepotkal; můj manažer byl autorem toho návrhu. Franky byl pryč v New Jersey a hrál v nějakých cover kapelách, my ho přivedli na zkoušku a byl to tak skvělý týpek. Je pro nás hodně důležitý; je to opravdu talentovaný muzikant a v minulosti výtečný skladatel a zpěvák. Je paráda mít ho zapojenýho ve Scars.

A on si to zasloužil - pracoval fakt tvrdě. Když jsi do hudby zapálený, nevzdáváš to. Je to jen záležitost toho, dát se dohromady se správnými lidmi a hrát tu správnou muziku. Má hodně talentu a jsem šťastný, že má šanci část toho talentu ukázat s náma. Jsme šťastní mít ho v kapele.

lasvegasweekly.com: Jak to cítíš ohledně budoucnosti kapely?

John: Podle mě má tahle hudba šanci potencionálně dosáhnout k víc lidem než SOAD, protože je přímočařejší, rockovější a ne tak schizofrenní ve skladatelském stylu. Myslím, že Daron je teď ve stádiu psaní některých z jeho vůbec nejlepších písní. Takže uvidíme, jak to bude přijato a jak se to bude lidem líbit. Můžu ti říct, že jsem fakt pyšný na to, čeho jsme dosáhli. Každý, komu jsem to pouštěl, vypadá spokojeně a mám nějaký brutálně upřímný přátele, co by mi v opačném případě řekli. Ale nikdy nevíš. Žijeme v bublině. Pořád tak úplně nevíme, jak se SOAD dostal na tak vysokou úroveň.

metal.de (28.7.): Nahrál jsi nějaké bicí party pro sólo projekt Serje Tankiana. Proč jsi se rovnou nestal součástí jeho kapely?

John: Tohle je dobrá otázka. Nabídnul jsem se s pomocí každému ze členů SOAD a Serj mě požádal o nějaky ty bicí na desku. Ale nicméně se mě nezeptal, jestli bych s ním chtěl hrát i naživo. [odpověď pokračuje, ale neumím německy a z překladače se to moc nedá pochytit, každopádně John se taky zmínil, že už mají nějaký plány ohledně další desky]

metal.de: Když se vám podívám na web, vypadá to spíš jako duet členů SOAD, než jako kapela. Ty ostatní členové se ještě neukázali...

John: Schovali jsme je.

metal.de: Schovali jste je?

John: Jo, jsou ošklivý. [smích] Prostě nejsou tak dobrý jako my. To je ten problém. Ne, teď vážně: Hodně z toho, co vidíte, pochází z doby ještě před tím, než se tahle sestava ukázala. Fandové už budou znát všechny. Makali jsme tak dlouho na tom, kde se to teď nachází. Ostatní by měli dřív taky tvrdě makat a zasloužit si to... A pak samozřejmě pořád nevypadají tak dobře jako my!

metalfan.nl (07/08): Takže zbytek kapely přišel až do hotového?

Daron: Ne, Franky a Danny už byli v kapele, ale všechno na desce kromě bicích jsem nahrál já. Jen Dominic se do toho vložil až tenhle rok.

metalfan.nl: Proč nejsou Franky a Danny slyšet na desce?

Daron: Když přijde na skládání a nahrávání jsme kapela jen John a já, zbytek je součástí naší kapely naživo.

vacarm.net (07/08): Budete se Scars hrát nějaké skladby SOAD?

John: Ne, chceme Scars zajistit vlastní prostor a ten rozíjet. Nechci říct, že je nebudeme hrát nikdy, ale momentálně se chceme soustředit čistě na Scars.

vacarm.net: Myslíš, že by měl Daron odložit svoje sluneční brýle a někdy si taky oholit ty vousy?

John: Ne, mám ten plnovous rád! Cool! Všechno co dělá je v pohodě. Víš co, když jsem měl dlouhý vlasy, lidi si na to stěžovali, no a od tý doby co je nemám, si zase stěžují, že je mám moc krátký. Musíš si dělat co chceš a nedívat se na poznámky ostatních.

coventrytelegraph.net
(15.8.)...

John: Daronovo skládání za posledních 10 let dospívalo a bude tak víc než pravděpodobně dospívat i v budoucnu. A jak dospěl, stává se to čím dál melodičtějším, takže to je něco, co jsem si vždycky užíval.

Daron: Někdo má v oblibě přijít do studia a říct, 'hej, tenhle týden uděláme album'. Já to prostě dělat nemůžu, protože jsem trochu náladový a rád vkládám odlišné části těch nálad do svých písní.

Daron: Rád si vezmu trochu času na to si sednout a podívat se, kde v životě se zrovna nacházím, vstřebat to a pak to nechat přirozeně vyjít na povrch, místo abych to ze sebe nějak tlačil.

411mania.com (22.8.)...

John na téma úniku desky na internet před vydáním: Nezajímá mě to. Jestli budou mít to album rádi, myslím že opravdoví fandové si ho stejně koupí. (...)

John na téma jestli se objeví skladby, co to nakonec nedotáhly na desku: Něco bude na singlech, něco použijeme na soundtracky a něco se nepoužije nikdy! Jedna nebo dvě by se mohli dostat na příští album, ale pochybuju, většinou to tak není. (...)

Žádné komentáře: