Ultimátní zdroj informací ze světa SCARS ON BROADWAY! - projektu kytaristy a hlavního mozku System Of A Down - Darona Malakiana - a bubeníka SOAD Johna Dolmayana.

úterý 14. října 2008

Danny Shamoun - Exkluzivní interview pro SOB-CZ!

Do třetice, rozhovor s Dannym. Tím pádem tady máme exkluzivní interview se všemi třemi 'dalšími' členy Scars a u dvou z nich se jedná o jejich vůbec první interview na tématiku Scars. Jsem moc rád, že to vyšlo, jedná se o zajímavý čtení.

Dannyho biografii a informace o něm najdete zde.

Original in English HERE.

1. Hej chlape, nejdřív bych se rád zeptal na tvoji hudební minulost. Vím o Visa, ale byl jsi i v jiných kapelách? A jak jsi vůbec s hudbou začal?

Začal jsem hrát arabskou muziku ve čtyřech letech a moje první kapela byla řecká (podobná hudba jako arabská). Hrál jsem ten perkusní styl po čtyři roky, pak jsem začal pracovat v detrotských studiích, zamiloval si rockovou muziku a chtěl jsem jezdit turné a hrát nějakou originální hudbu, tak jsem se v roce 2004 přestěhoval do Detroitu.

2. Podle Johna jsi skvělý bubeník a klávesák. Hraješ taky na nějaký jiný nástroje?

Spolu s kongy a klávesami hraju na bicí (rock, R&B, funky, salsu), Arabic Doumbeck, Riqq, a Deff - to jsou tři rytmové nástroje ze středního východu. Pak taky Egyptian Nay - egyptskou flétnu, co jsem teď pár let studoval, no a poslední dobou dost hraju na piáno.

3. Hudba je tvůj život, jak můžu soudit ze tvého profilu a jak jsi nám řekl osobně. Ale co tvoje další záliby... Vím o hokeji, slečnách, pivu...:) Přidal bys nějaký další?

Moje oblíbená věc, co v tomhle světě dělat, je procházet se poblíž oceánu a jen zírat do moře. Jinak je to zase zpátky k hudbě, nechávám to jednoduchý. Jo a samozřejmě nějaký ten hokej, snažím se hrát co to jde, je to co se hraní týče můj oblíbený sport, to určitě.

4. Navštěvuješ často zápasy Detroitu Red Wings, nebo je radši sleduješ v televizi?

Chodím když hrajou v L.A. Kéž bych mohl chodit na všechny zápasy, je to můj nejoblíbenější tým vůbec.

5. Kdo je tvůj oblíbený hokejista?

WAYNE GRETZKY.

6. A tvoje oblíbená hudba? Kapely, CD, žánry...

Moje oblíbená hudba, co takhle z hlavy můžu říct, je Um Kalthoum, Mohamed Abdel Wahab, Farid el Atrache, Abdel Halim Hafez, Fairuz, The Beatles, The Zombies, The Doors, Pink Floyd, Led Zeppelin,Billy Preston, Sam Cooke, Smokey Robinson and the Miracles, Stevie Wonder, The Temptations, Marvin Gaye, SADE , Bauhaus, Depeche Mode,The Sisters Of Mercy, Metallica, Slayer,Duke Elington,Billy Holiday,Nat King Cole, Gene Krupa, Screamin Jay Hawkins , KRAFT WERK ,Daft Punk, HAwkWIND, jen abych jich jmenoval pár...

7. Zmínil jsi svoje syrské kořeny, takže máš pocit, že to dědictví je taky součástí tvojí osobnosti, nebo se cítíš jako stoprocentní Američan?

To dědictví je obrovskou součástí mé osobnosti. Arabština byla mým prvním jazykem, takže jsem byl po celý život obklopen svojí kulturou. V Detroitu je spousta Arabů, takže jsem tím jazykem vždycky mluvil, hrál v těch kapelách a učil se hudbě od arabských učitelů. Pak samozřejmě moje mamka, která přišla z malých vesnic a učila mě o mých kořenech. Ale jsem taky 'kalifornský hippík', takže MILUJU Ameriku a překrásný soumraky nad Kalifornií, který jsou vrcholem mýho dne.

8. Teď jak jsi se dostal ke Scars a co jsi musel udělat abys byl součástí kapely?

Hrál jsem třikrát se System Of A Down, na turné s Mars Volta. Potkal jsem Serje a Darona - ani jsem je neznal, znal jsem crew a Shava s Johnem, kteří mě pozvali, protože mě viděli jamovat na bubny v L.A. No takže jsem s nima hrál War? tři večery v řadě - Oakland, Sacramento a Fresno. Chvíli po tom turné mi zavolal jeden náš kamarád a řekl mi, že by se se mnou Daron rád setkal a popovídal si o možnosti hrát na bubny pro jeho novou kapelu Scars. Tak jsme si spolu zajamovali a bylo to, takže když přinášel písně a my na nich pracovali v předprodukci. Klávesy byly taky potřeba, takže jsem hrál ty party co chtěl a přidal tam nějaký z mých vlastních schémat. A tak jsme začali, jednoduše v malý jamovací místnosti v jeho domě. Prostě měsíce vyjamovávání těch skladeb, bylo to super. Jeho hudební vkus obsahuje co mám taky rád... čili jsme tvrdě pracovali dva roky na tom, co teď vidíš jako finální produkt, spolu s dřinou Johna, Frankyho a Dominica.

9. Jaký je jezdit turné a pracovat s Daronem? Je obrovskou osobností pro tolik lidí... Ale typuju, že zase tolik lidí se s ním nemělo možnost poznat ho osobně jako ty.

Koncertování a pracování s Daronem je skvělou zkušeností. Je to velmi velkorysý a velmi starostlivý člověk, je to pro mě bratr a nikdy mě nenudí. Je tady skvělá muzika na hraní a učím se z té škály hudby co poslouchá. Ta je tak široká, že od kapely ke kapele je tam pro mě něco novýho. Poslouchá tolik odlišných žánru na další úrovni, takže tomu věnuju pozornost a poznávám spoustu spoustu různých typů a výrazů v hudbě, což je pro muzikanta velmi zdravá záležitost. Poslouchat a vstřebávat hudbu je velmi důležitý, myslím že dokonce víc než technika. Poslouchání hudby je prostě tak důležitý, to samý různý žánry.... Zlepšíš se tak aniž bys o tom vůbec přemýšlel. Tak je to na turné s Daronem... o hudbě, hudbě, hudbě, jo... a další hudbě.

10. Ze všech show, co jste tenmhle rok odehráli, která pro tebe byla nejlepší a z jakýho důvodu?

Pro mě to byl Tuscon, Arizona s Metallicou. Bylo to za úžasnýho západu slunce v poušti a chladným vánkem na pódiu a pak vidím Jamese Hetfielda, jak nás pozoruje s velkým úsměvem na tváři, což bylo jako když se splní sen. Berlín byl skvělý, vlastně celý Německo. Londýn Astoria... všechny britský show jsou hustý, no a pak další památný vystoupení bylo ve Stockholmu - žije tam moje rodina a já jim hrál, bylo to úžasný, skvělá show ve všech ohledech.

11. Líbilo se ti tady v Evropě? (zvlášť jestli to bylo poprvé)

Jééé já tak moc miluju Evropu. Byl jsem jako dítě dva měsíce ve Švédsku, takže jsem v Evropě byl už předtím. Ale po tomhle můžu oficiálně říct, že miluju turné po Evropě. Budovy a kultura je pro mě tak osvěžující, vidět všechny ty odlišný lidi od země k zemi a jen tak se procházet kolem a vstřebávat všechno z okolí, to je fakt v pohodě.

12. Jaká je tvoje nejoblíbenější píseň na živo a na desce?

Babylon, Insane, Funny, Enemy, všechny.

13. Můžeš nám říct nějaký vtipný nebo zajímavý historky z turné se Scars?

Víš co, to je těžký takhle jednu vypíchnout.. Smáli jsme se celý turné, jen tak jsme se s klukama bavili a koukali na srandovní videa z youtube a jen se tlemili. Nejlepší časy.

14. Takže co budeš dělat dál, máš už nějaký plány?

Nijak se nehoním, nahrávám s nějakýma lokálníma umělcema, na varhany a piano, spolu s bubny a jsem připravený vyrazit kdykoli na turné....

15. A na konec, věříš že se Scars vrátí?


Doufám v to....


P.S. to video Dannyho se SOAD najdete tady (ze show Fresno)

Žádné komentáře: