Ultimátní zdroj informací ze světa SCARS ON BROADWAY! - projektu kytaristy a hlavního mozku System Of A Down - Darona Malakiana - a bubeníka SOAD Johna Dolmayana.

středa 16. dubna 2008

"We've got a lot of expectations to live up to..."

Britský Kerrang!, spolu s Revolverem asi nejvýznamnější magazín tvrdší hudební scény, přinesl v novém čísle (vyšlo dnes) interview s Johnem a Daronem. Oba se nechali vyfotit (autor Neil Visel) před Serjovým domem (nejspíš, podívejte totiž na popisek k fotce - 'hádejte kdo zapomněl, že je Serj na turné' - z toho se dá vyvodit, že možná původně chtěli Serje navštívit!). Máme jak skeny, tak následující překlad.


"Máme spoustu očekávání, která naplnit..." - Členové SOAD odhalují Scars On Broadway

Zatímco frontman SOAD Serj Tankian si o přestávce kapely vybudoval pevnou pozici jako sólový interpret, jeho kolegové - kytarista Daron Malakian a bubeník John Dolmayan - měli práce nad hlavu s nahráváním debutové desky jejich projektu Scars On Broadway.

Po týdny, když se někdo zvědavý podíval na jejich oficiální stránky, mohl vidět jen zlověstnou zprávu psanou bílými písmeny na černém pozadí - "Říkají, že to všechno spěje ke konci.", spolu s běžícím odpočtem pod tím. Přitom pro Johna a Darona ten opočet není ani tak o konci, jako spíše o začátku.


Nyní je s čekáním konec. Kapela vypustila "They Say" - nadějnou ochutnávku z prvního alba, které bude vydáno později v tomto roce. Přestože je spousta detailů přísným tajemstvím, John s Daronem si vzali krátkou pauzu od mixování alba, aby prodiskutovali stav věcí kolem SOAD a rozjetí nové kapely.

Spoustu lidí bude zajímat, jak moc se hudba Scars podobá hudbě SOAD...

Daron: "Určité momenty na téhle desce vyvolají dojem, že se to SOAD podobá, ale jinak to tak opravdu nezní (nevypadá). Tak trochu jako když řekneš, že jsou dva lidi příbuzní, ale nejsou si podobní? Jsou tam takové momenty. Ale tenhle song 'They Say'.... nepamatuju si, že bych napsal něco takovýho v SOAD."

Ale co zapříčinilo, že si kapela vzala přestávku?

Daron: "Víš, jak se lidé rozdělují kvůli 'tvůrčím odlišnostem'? Řekl bych, že u SOAD to bylo víc to než jakýkoli druh zášti. Ty odlišnosti byly respektovány, místo aby jsme je braly za zlé. Vím, že Serj měl určité ambice, které nemohl v SOAD uplatnit. A já osobně jsem měl celou záležitost, kterou bych u SOAD pravděpodobně nemohl provést. Nebylo to ve stylu 'pošli ho kvůli tomu do hajzlu!'. Dívám se na to jako na delší oddělení, ale ne nutně jako na rozchod."
John: "Jestli se ptáš na to, jestli se navzájem nesnášíme, tak to ne!"

O čem je "They Say"?

Daron: "Úzkost... lidi mě serou... protiklady... marketing... reklamy... Je to rocková píseň. Má to v sobě hodně drzosti (postojů). Lemuje to tu rockovou/ metalovou záležitost."
John: "Má to v sobě taky ten punkrockový prvek starých AC/DC. Má to v sobě silný drive. Má to v sobě ten tvrdý nádech, aniž by to bylo nějak zvlášť rychlé. A má to v sobě hodně energie."

Úzkost a protiklady. Jsou to ty věci, kterých jste si byli víc vědomi díky tomu, že jste byli součástí úspěšné kapely?

John: "Jak stárneš tak nabydeš moudrosti, ať už se živíš čímkoliv. Ať už jsi v kapele, děláš doktora, anebo jsi spisovatel... prostě cokoli. A spolu s tím získáš i zpětný nadhled. Díváš se na řadu věcí - někdy je vidíš jasněji, jindy z pohledu někoho jiného. Jsi mnohem víc otevřený cizím názorům. Naštěstí, tak to je. Být součástí tak známé kapely jako SOAD, to nám rozhodně dalo odlišnou perspektivu než má většina lidí, alespoň těch v hudebním průmyslu. Ale víc jsem se naučil od lidí, co nejsou jeho součástí, než od těch co jsou."

Máte ještě další lidi, kteří s vámi dělali na desce a budou s vámi hrát naživo, ale jste ve skutečnosti kapela jen vy dva?

Daron: "Je to naše 'duchovní dítě' (brainchild). Já ty písně píšu, John se stará o spoustu věcí kolem businessu a je v tom lepší než já. Makáme jako tým, abychom tu kapelu dostali kam chceme. Sranda na tom je, že mě nikdy ani ve snu nenapadlo, že by v tomhle byl John se mnou. Před ním se v tom vystřídalo pár jiných bubeníků - opravdu dobrých - ale prostě to v různých věcech nefungovalo. Vybral jsem Johna poté, co jsem vyzkoušel pár lidí, protože vždycky dobře zahrál na to co jsem napsal. Známe jeden druhého, zná moje dobré i špatné stránky. Není to takový ten záhadný chlápek, co si to nakráčí skrz dveře. S Johnem jsem se opravdu cítil jako doma. Já byl překvapený a on to samé."
John: "Jo. Nabídnul jsem se všem z kapely, jako jestli nechtějí s něčím ohledně svých projektů píchnout, protože jsem z toho měl radost. To je co bych udělal pro člena rodiny. Bylo to překvapení pro nás oba - nejen, že to perfektně klaplo, ale náš vztah se oproti dřív ještě o dost zlepšil."
Daron: "To je na tom ta sranda. Jestli v SOAD byli dva lidi, co měli nějaké neshody, byli jsme to my dva. (smích) Vycházíme spolu skvěle. Cítím se mu blíže než za celá ta léta v SOAD."
John: "Nápodobně."

Darone, ty jsi produkoval to album? Rozumíme jako že s tím Rick Rubin jen vypomohl.

Daron: "Jo, celý jsem to produkoval. Rick se zapojil a nasadil určitá vodítka. Ani ne zvuk a produkci, ale spíš jako... Pořád jsme ještě zkoušeli ve studiu a on řekl, 'Hej, možná bys ten refrén měl udělat dvakrát'. Což bylo z velké části to, co pro nás Rick dělal v SOAD. Tak jako přišel a vypomohl mi jako 'sluch'. To je na co jsem ohledně Ricka po léta spoléhal - 'sluch', který respektuju. A on přišel a vložil to do nás, což bylo fakt super."

Lidi bude zajímat, jaká je budoucnost SOAD.

Daron: "Všichni se dozví až přijde ten správný čas..."
John: "Prostě se to stane."
Daron: "Jo, budeme se na to cítit a stane se. Můžu tu situaci respektovat víc, než když je to ve stylu 'hlavní zpěvák vojel mojí holku!' a podobný sračky. Ne chlape. Hlavní zpěvák je pro mě výjimečná osoba a to samé já pro něj. A to je kde jsme zatím skončili. To samý se Shavem, to samý s Johnem. A tak to vždycky bude. Byla to velká část mého života. Byli jsme spolu na pódiu nějakou dobu, chlape. Prošli jsme si hovnama jako kapela i jako přátelé - spali jsme spolu v dodávkách!"

Takže v případě Scars je to jako zase znovu začínat.

Daron: "Myslím, že SOAD nám dal pro Scars trochu větší páku (myšleno asi jako peníze, vliv a podobně) než když jsme poprvé začínali SOAD. To bysme se teď s tebou nebavili! (smích) Když začal SOAD, tak říkali, 'Vy chlapi nedostanete smlouvu, protože jste všichni Arméni!'. Stalo se to jedním z těch bodů, co nás odlišovaly od ostatních. Co jsme si museli snést se SOAD, to už se teď Scars netýká. Je to zvláštní: SOAD mohl Scars v něčem pomoct, SOAD naopak poškozuje Scars ve smyslu všech těch očekávání, který naplnit a podobný sračky. Způsob jakým se s tím vypořádat podle mě je, neměj pocit že musíš naplnit cokoli. Jen buď ohledně toho poctivý (upřímný, čestný). Jen dělej co je pro tebe opravdový a myslím, že se to vyplatí. Jako skladatel, to je ta filozofie který jsem se snažil držet."

Žádné komentáře: