Ultimátní zdroj informací ze světa SCARS ON BROADWAY! - projektu kytaristy a hlavního mozku System Of A Down - Darona Malakiana - a bubeníka SOAD Johna Dolmayana.

pátek 2. května 2008

Editorial - Duben 2008

Zdravím:)

Rozhodl jsem se pro nějaký ten souhrn událostí a zamyšlení se nad tím, co se stalo v dubnu. Nazvu to po vzoru z časáků jednoduše 'editorial' a následně takový editorial sesmolím měsíc co měsíc, alespoň prozatím. Není to jen potřeba se vyjádřit, ale hlavně nutnost nějak urovnat to vysoké množství novinek. Slyšel jsem už pár ohlasů, že tempo přibývání nových příspěvků je někdy těžký stíhat. Omezovat se nehodlám, takže dokud mě ta nadměrná produktivita nepřejde, myslím že právě takový měsiční sumárium není úplně špatný nápad. (Web už za ten měsíc obsahuje 50 příspěvků, což delá 1,6 nového příspěvku na den. Návštěvnost se průměrně pohybuje na 200 přístupech za den, což je podle mě na začínající web o začínající kapele celkem slušný.)

Dění kolem Scars se začalo přiostřovat spolu s uvedením vůbec první ochutnávky jejich hudby - přímočarou skladbou "They Say" dne 28. března. Potvrdilo se, co říkal John s Daronem, ta hudba je odlišná od System Of A Down, ale přece se v ní najde spousta podobných prvků. Mně se "They Say" líbí na stupnici od jedné do desíti asi tak na číslo 9. Text je geniální, hudba ne nijak extra tvrdá, ale stejně nekompromisní. Prostě to má ten správný rockový 'drajv'. No a hlavně to celkově působí příjemně jednoduše. Sečteno podtrženo jsem co se týče výsledného soundu nic podobného v životě neslyšel. A to je hodně dobře, protože v dnešní ohraný době se přijít s nečím novým hned tak nevidí. Stačí když si zapnete nějakou televizní hitparádu a uvidíte sami... Asi jediná věc, která mě už na "They Say" leze krkem, je ten kytarový začátek. Důvod je prostý - jak z počátku tady, tak hlavně doteď na oficiálním webu a myspace ta skladba hraje automaticky a pokud jste tam z poloviny tak často jako já, taky vás to už taky musí štvát. Podle mě je blbý tah nechávat to hrát automaticky a možná nechávat to na netu tak dlouho vůbec. Ale tohle není až tak podstatný.

"They Say" jsem už ale docela slušně rozpitval hned v prvním příspěvku v historii těhle stránek, takže se posunu k dalšímu. Scars zvolili takovou napínací cestu, co se týká propagace a informování fanoušků. Jejich zprávy se totiž většinou skládají z náznaků, hádanek, tajení informací a sviňáren typu 'něco velkýho se stane v pátek':) Řekl bych, že je to sice krutý, ale jinak celkem zajímavý nástroj na upoutání pozornosti. Daron a John to zdá se mají dobře promyšlený. A nejspíš to funguje. Se vším ještě vypomohl street team vyvolených.

Po odpočtu časomíry do uvedení "They Say" následoval 'tajný' koncert ve Whisky klubu v Hollywoodu (11.4.). Potvrzen byl až den před tím. Jednalo se o vůbec první vystoupení v historii SOB. Ohlasy na něj byly hodně dobrý, zjistila se totožnost kytaristy Franky Pereze, objevil se nějaký ten amatérský materiál, pár profi fotek a setlist s dosud neznámými názvy skladeb. Takže jsme ani my tady v Čechách nepřišli zkrátka (jupí). Byla to povedená akce.

Druhý, ale takový první regulerní koncert se odehrál přesně o 15 dní později, tedy 26. dubna na festivalu Coachella. Taky to nebyla ideální situace, jelikož Coachella je převážně popový, pop-rockový a rockový festival a Scars tam patřili k těm nejtvrdším interpretům. A mezi vyskoým počtem hvězdných jmen se to jejich lehce ztratilo. Nicméně opět předvedli působivou show, přišel se podívat i Serj, no a my z toho vytřískali ještě více materiálu než minule. Seznam odehraných písní byl stejný a obsahoval 10 plnohodnotných skladeb. Mnohem víc se kdyžtak dozvíte v sekci Koncerty, stejně tak jsou tam veškerá dostupná videa. Žádný profi záznam ještě není, ale z těch amatérských bych doporučil tenhle z Coachelly. Všechny fotky najdete v galerii.

Tak to je asi všechno k tomu nejpodstatnějšímu, co se za ten měsíc odehrálo. Nedávno jsem přidal Návštěvní knihu, tak budu rád když pošlete svůj názor, připomínky a tak dál na tyhle stránky. Záměrně nehodnotím co jsem mohl slyšet z amatérských záznamů, protože se mi to nezdá jako dostatečný podklad. Jsem ale spokojený. Ještě taková rada na závěr - Zapomeňte (co nejvíc to půjde) na návrat SOAD a sosejte Scars, Serje a případně Achozen, protože tyhle vedlejší projekty jsou v současnosti prioritou. Nemá cenu srát se, že si SOAD dali pauzu, lepší je užívat si co si pro nás odděleně připravili během ní.

Konec, díky za váš zájem!

(za vaše ohlasy, komenty a propagaci těhle stránek jakýmkoliv způsobem budu jen rád)

Žádné komentáře: